Alsof het zomer was zo uitbundig scheen de zon bij Westervenne in Heiloo!

Vandaag is stichting ZaaiGoed met het hele team naar zorgvilla Westervenne in Heiloo gegaan. ​​De Zorgcirkel heeft in Heiloo het landelijk gelegen Villa Westervenne. Nog thuiswonende ouderen met geheugenproblemen kunnen hier deelnemen aan Dagactiviteiten. Zij doen dit in een normale woning. Deelnemers krijgen aandacht en ondersteuning passend bij mensen die vergeetachtig zijn en moeite hebben met het leven van alledag. En dat alles in een normale woonomgeving. Zo mooi!

Stichting ZaaiGoed heeft eerder een project met Westervenne gedaan, Groen doet Goed!. Dat beviel beide partijen erg goed en bovendien was er meteen een klik. De gedeelde passie voor het werk en de doelgroep waarvoor wij werken bleek een binder. Bovendien zag Elly Zomerdijk, zorgmanager bij de Zorgcirkel, steeds de activiteiten bij de Zintuigentuin Haarlem langskomen op social media en werd enthousiast! Elly is een prachtige vrouw en een geweldige manager en niet voor 1 gat te vangen en dus heeft zij binnen een paar maanden de gehele financiering voor een eigen Zintuigentuin (in de bestaande tuin van villa Westervenne) bij elkaar gekregen! Een hele prestatie!

En vandaag was het dus zover; bijna het hele ZaaiGoed team kwam een dagje alle planten in de juiste vakken zetten! In de stralende zon! We zien hier graag een teken in voor een fijne samenwerking! Want zodra de Zintuigentuin is aangelegd begint het pas: we blijven tot eind 2018 verbonden door groen- en creatieve activiteiten waarvoor de Zintuigentuin Heiloo de inspiratiebron is. Tot volgende week want dan gaan de biologisch geteelde bloembollen de grond in!