Graag stellen wij ons voor: Geertje en Ton de Visser, ambassadeurs van de zintuigentuin.

“waarom wij ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van Geertje en ons 15 jarig huwelijk een feestje wilden vieren bij Zorgvilla Westervenne”.

“Jarenlang hebben wij voor onze nicht Corrie, zij was kinderloos, gezorgd. Helaas moest zij worden opgenomen op een gesloten afdeling in verpleeghuis Oudburgh in Bergen waar zij nog 3 jaar heeft mogen verblijven. We hebben toen bewondering en diep respect gekregen voor het verplegend personeel, heel liefdevol. We hebben nooit geweten dat er zoveel verschillende vormen van dementie zijn en hoe daarmee om te gaan. De zorgmedewerkers deden wat ze konden, maar er was nauwelijks tijd om met de bewoners naar buiten te gaan. Als ik, Geertje, dan kwam (iedere dag),  ging ik heerlijk met Corrie naar buiten, wandelen of met de auto naar Egmond aan Zee. De emoties van de bewoners door muziek en de geuren en kleuren van de tuin heeft toen diepe indruk om ons gemaakt.
Dit was voor ons de aanleiding om in onze woonplaats Heiloo de bezoekers, ouderen met geheugenproblemen, van Zorgvilla Westervenne te trakteren op een gezellige middag met muziek en de opbrengst van ons feestje te schenken aan Stichting ZaaiGoed om de tuin te ontwikkelen tot een ware Zintuigentuin! Een tuin met planten en bloemen die de bezoekers kunnen voelen, ruiken, bekijken en proeven, wat hen rust en blijdschap geeft.

Een Feest met opbrengst voor de Zintuigentuin van Stichting Zaaigoed

Onze kennis Roos Kaandorp is werkzaam bij Zorgvilla Westervenne en spreekt altijd vol liefde en passie over haar werk. Daardoor we wisten dat we daar ons feest wilden geven. Wij hebben muzikale kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden die meteen enthousiast reageerden op ons plan. Twee wensen van ons zijn in vervulling gegaan: muziek met en voor de bewoners en de uitbreiding van de tuin.
Wij hebben een onvergetelijke middag gehad en willen vooral alle medewerkers en in het bijzonder Roos en Elly bedanken dat wij dit bij hen hebben mogen vieren.

“Dennis en Erika, wij zijn ervan overtuigd dat dit een succes gaat worden!
Een lieve groet van Geertje en Ton en nogmaals dank jullie wel voor alles.”

Foto Mirjam Vissers

Inmiddels hebben Erika Meershoek (stichting ZaaiGoed) en Dennis Moet (buro GIDZ) het ontwerp voor de transformatie van de tuin aan Elly Zomerdijk (Villa Westervenne) en ons gepresenteerd. Ons hart klopte sneller toen we zagen hoe mooi de tuin gaat worden!