kunstproject

Met liedjes van Kathy Ziegler

Cultuurspecial 2018 “Gardensongs”

Samenwerking met singer-songwriter Kathy Ziegler

In de 2018 cultuurspecial “Gardensongs’, staan verhalen, poëzie, luisteren en zingen centraal. Stichting ZaaiGoed werkt hiervoor samen met de Amerikaanse in Haarlem wonende singer-songwriter Kathy Ziegler. Zij heeft van mei tot november op de ZaaiGoed zintuigentuin in Haarlem Noord met een groep van 15 deelnemende ouderen gewerkt.

Verhalen van ouderen als inspiratie bron

Ouderen die gedichten hebben geschreven (en Haiku’s) en verhalen verteld, als reactie op vragen van Kathy. Stuk voor stuk prachtige verhalen over buitenspelen, wilde bloemen, hun tuin en ijsjes eten als kind. Kathy heeft deze verhalen als inspiratiebron gebruikt voor 6 liedjes, allemaal herkenbaar en heerlijk om te zingen!.

Gelegenheidskoor samenstellen

Nu is het moment gekomen dat we een gelegenheidskoor samenstellen, de liedjes gaan repeteren en optreden. Op 6 november hebben we een try-out gehad in Het Verhalenhuis Haarlem, een geslaagde middag die ons heeft geïnspireerd. Door tips van de bezoekers kunnen we weer een stap zetten richting fijne optredens in diverse ouderencentra, zorginstellingen, in buurthuizen en zo meer.

Doet u mee?

Bent u 55+ en wilt u meezingen of bent u 55+ muzikant en wilt u meespelen? Laat het ons weten en doe mee! Aanmelden kan per mail op info@stichtingzaaigoed.nl of per telefoon op 06 41866778 bij Erika Meershoek. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Oefenlocatie: volkstuinvereniging Zonder Werken Niets, van der Aartweg 25, 2026 ZM Haarlem.

zing!

Het bied naast plezier, nieuwe ervaringen!

ideeën en praktische creatieve vaardigheden voor alle deelnemers.

En als ‘blijvende herinnering’ een luisterrijke cd met de unieke Gardensongs,

inclusief een mooi fotoboekje met memorabele momenten.

oefen bijeenkomsten

data worden nader bekend gemaakt

Zintuigentuin

op volkstuincomplex ZWN

Van der Aartweg 25

2026 ZM, Haarlem

Voor wie

Bent u 55+ en wilt u meezingen,

of bent u 55+ muzikant en wilt u meespelen?

Laat het ons weten en doe mee!

meezingen

Zing

Haarlems Goud

Het project Gardensongs is onderdeel van Haarlems Goud in het kader van het programma ‘Age Friendly Cultural Cities’ van het FCP waaraan de Gemeente Haarlem deelneemt. Stichting Hart Haarlems Goud initieert een intergenerationeel project met kunstzinnige, maatschappelijke en sociale impact. De stichting biedt vier inhoudelijke programmalijnen aan in de disciplines video & film, fotografie, muziek en oral history in Schalkwijk, Haarlem-Oost en Haarlem-Noord. In de loop van het project gaan de initiatiefnemers actief op zoek naar nieuwe initiatieven om zo het netwerk rondom Haarlems Goud te vergroten en een basis te leggen voor toekomstige projecten.

Bent u 55+ en wilt u meezingen of bent u 55+ muzikant?

Doe kosteloos mee