Gardensongs

Cultuurspecial 2018 & 2019

In samenwerking met singer-songwriter Kathy Ziegler

In de cultuurspecial ‘Gardensongs’ staan verhalen, po√ęzie, luisteren en zingen centraal. Stichting ZaaiGoed werkt hiervoor samen met de Amerikaanse, in Haarlem wonende singer-songwriter Kathy Ziegler. Zij heeft vanaf mei 2018 op de ZaaiGoed zintuigentuin in Haarlem Noord met een groep van 25, in wisselende samenstelling, deelnemende ouderen gewerkt.

Verhalen van ouderen als inspiratiebron

Ouderen die gedichten hebben geschreven (en Haiku’s) en verhalen verteld, als reactie op vragen en gekozen plaatjes (zoals een ijsje of een fits) van Kathy. Stuk voor stuk prachtige verhalen over buitenspelen, wilde bloemen, hun tuin en ijsjes eten als kind. Kathy heeft deze verhalen als inspiratiebron gebruikt voor 6 liedjes, allemaal herkenbaar en heerlijk om te zingen.

Gardensongs 2019-2020

Op veler verzoek krijgt Gardensongs een vervolg. We gaan op tournee in Haarlem om samen met andere ouderen de liedjes te zingen en nieuwe levensverhalen op te tekenen. Kathy gaat deze verwerken tot enkele nieuwe gevoelige songs, zoals alleen zij dat kan. Diverse koorleden en muzikanten uit Haarlem hebben ons al laten weten graag een bijdrage te willen leveren aan de uitvoeringen en de cd-opname van het comlete ‘ZaaiGoed Garden-songbook’. 2019-2020. Wilt u ook meezingen of musiceren, neem dan contact met ons op.