Ons kernteam

Wilma Overbeek directeur Stichting ZaaiGoed

Wilma Overbeek

Wilma heeft per 1 oktober 2020 het stokje overgenomen van oprichter Erika Meershoek. Wilma is opgeleid als agogisch werkster en sociaal dienstverlener. Met deze opleidingen is zij met vele doelgroepen in contact gekomen. Vanaf haar 21ste is zij betrokken bij het oprichten van dagbestedingslocaties. Het is voor haar belangrijk dat de locatie  een veilige haven is waar deelnemers hun (mogelijke) verwarring en zorgen even kunnen vergeten.
In de afgelopen jaren heeft Wilma zich ontwikkeld tot expert in het verbinden van meerdere maatschappelijke doelstellingen. Vanuit betrokkenheid bij de natuur en het milieu is het sociaal maatschappelijke aspect om kwetsbare ouderen een fijne dag te bieden in de buitenlucht erbij gekomen. Wilma heeft zich sinds 2018 aangesloten bij de werkgroep Haarlem Dementie Vriendelijk. Een werkgroep bestaande uit meerdere zorgorganisaties die opkomen voor de belangen van kwetsbare ouderen binnen Haarlem en Zandvoort en daar gemeente Haarlem in adviseren.

Meewerken met de deelnemers van De Tuinclub en tijdens de projecten op locatie biedt iedereen een actieve en zinvolle dag. Alle zintuigen van de deelnemers komen in actie en zeer zeker ook die van haarzelf!

Uitvoerend directeur stichting ZaaiGoed

Liesbeth van Ginkel

Liesbeth van Ginkel heeft de opleiding tot hovenier gedaan en is daarna de horeca in gegaan: de perfecte combinatie voor stichting ZaaiGoed. Groene vingers en klantvriendelijk. Daarnaast is Liesbeth creatief. Met papier vooral. Dankzij haar is regen niet erg meer, binnen creatief in de weer zijn met papier maakt alles goed. Liesbeth ‘draait’ de Tuinclub op de maandagen geheel eigen stijl, is er ook op de woensdagen en is vaste medewerker in Heiloo. Al onze catering wordt door Liesbeth geregeld met oog op mens, dier en milieu. Verse waar, veel groente en fruit en ook hier creatief culinair.

De nieuwe macramé cursus is door haar geïnitieerd en in ‘no time’ tot in de puntjes geregeld. Onmisbaar voor onze organisatie.

Annemarie Vendel

“Mijn naam is Annemarie Vendel, geboren in 1950. 45 jaar lang ben ik werkzaam geweest in de zorg, met name op de polikliniek van een ziekenhuis, waar je allerlei mensen ontvangt en ontmoet. Degenen die mij het meest aanspraken waren de kwetsbare patiënten die behoefte hadden aan een extra stukje aandacht en begrip. Helaas liet de tijd dat niet altijd toe. Daarom voel ik mij op de Zintuigentuin van stichting ZaaiGoed zo op mijn plaats, namelijk dat er nu alle tijd en ruimte is om het de mensen naar de zin te maken. We bezorgen hen een gezellige dag waar we met elkaar invulling aan geven.”

Annemarie is iedere woensdag aanwezig bij de Tuinclub om daar de deelnemers te ontvangen en te begeleiden bij creatieve activiteiten. Hoogtepunt van de woensdagen zijn De Quiz, met borreltje en zoutje. De quiz is een door haar ontwikkelt woordspel waarbij de deelnemers én aanwaaiende mantelzorgers een woord moeten raden aan de hand van lastige vragen. Niet zomaar een quiz. De winnaar ontvangt een prijsje, door Annemarie gekocht en mooi ingepakt. Er zit maar 1 addertje onder het gras: de winnaar MOET delen! Haar innemende, rustige en bescheiden persoonlijkheid, maakt dat onze deelnemers zich direct thuis voelen.

Gerda

Gerda Hofland is ook iedere woensdag bij de Tuinclub aanwezig, maar vertrekt na de koffie meteen de Zintuigentuin in om samen met Dennis onderhoud te plegen. Gerda heeft 9 jaar in de verpleging gewerkt, en daarna ruim 35 jaar in het Reinaldahuis, waarvan de eerst 12 1/2 jaar als medicijnbeheerster en 13 jaar als aktiviteitenbegeleidster. Na haar pensionering is zij jaren vaste begeleider geweest van de Groen doet Goed uitjes van stichting ZaaiGoed met intern wonende ouderen van Reinalda. De Zintuigentuin raakte haar en niet gehinderd door enige kennis van zaken heeft Gerda zich op het tuinieren gestort en in rap tempo ontwikkelt tot echte tuinvrouw. Zij is energiek, leergierigheid en nieuwsgierig. Haar no-nonsens houding en hands-on mentaliteit zijn een geweldige aanvulling op ons team.

Gerda, vrijwilliger bij Stichting ZaaiGoed

Bestuursleden

Stichting ZaaiGoed heeft een bestuur met betrokken leden!