ZaaiGoed zintuigentuin op volkstuincomplex ZWN, van der Aartweg 25, 2026 ZM in Haarlem-Noord
een fijne ontmoetingsplek voor ouderen

Groen en buiten zijn doet iedereen goed. Stichting ZaaiGoed heeft op het volkstuincomplex van ‘Zonder-Werken-Niets’ in Haarlem Noord een natuurvriendelijke zintuigentuin aangelegd, ingericht voor ouderen met verschillende wensen en mogelijkheden; krasse ouderen, ouderen met geheugenproblemen en ouderen met een visuele beperking. De contacten tussen de deelnemers onderling, met andere tuiniers en passanten, én met de natuur en de seizoenen daar draait het om. Op de tuin vinden jaarrond een maatwerk dagbestedingsprogramma, diverse creatieve cursussen en een thematische kunstspecial plaats. In 2018 is dit ‘Gardensongs’ onder begeleiding van de singer-song writer Kathy Ziegler. De beplanting en het dierenleven in de ZaaiGoed tuin, de oogst van fruit, kruiden, groenten en bloemen en het spel van het licht en het weer dat constant verandert, prikkelen de zintuigen. Het zien, ruiken, voelen, horen en proeven biedt een keur aan sensaties, inspiraties en genietmomenten. We bakken en koken met verse ingrediënten uit de tuin, we plukken fruit, groenten, kruiden, eetbare bloemen en maken er samen thee, jam, soep, salade en koekjes van en laten ons het bereidde heerlijk smaken; we borduren, tekenen en schilderen; we plukken bloemen, verzamelen bladeren en zaden en maken boeketten en bloemstukjes. Het met elkaar bezig zijn en ontspannen op de tuin, buiten of binnen in het comfortabele tuinhuis, voedt de verhalen en creatieve vaardigheden. De deelnemers en begeleiders genieten telkens weer en komen tot bloei op de zintuigentuin. Ook u bent er van harte welkom om deel te nemen aan de groen- en creatieve activiteiten van stichting ZaaiGoed. Kom gerust (eerst) eens langs om een kijkje te komen nemen.
Voor meer informatie over de mogelijkheden kunt u telefonisch contact opnemen met Erika Meershoek: 06-41866778 of een mail sturen naar: contact@stichtingzaaigoed.nl. Graag tot ziens!