Sjoeke met mandje bloemen

WORKSHOP: ARMBAND VAN KOFFIECUPS (recycling)

“Tegen 10 uur zaten alle deelnemers (8 dames en 1 heer) rondom de tafel in het prachtige tuinhuis van Stichting ZaaiGoed op de Berkenlaan 15, waar de koffie al klaar stond en uiteraard in deze Sint periode speculaasjes! Het feest begon met het uitzoeken van verschillende glimmende gekleurde koffiecupjes en daarna mochten ze elk cupje om een potlood buigen om zo de ronde vorm te krijgen. Dat was in het begin nog best voor menigeen een ‘zware klus’, vooral voor de vingers, want het vergde nog wel wat kracht om ze te buigen, maar zoals het spreekwoord zegt: Oefening baart kunst, dat ging hier wel op in de groep. Toen moesten er gaatjes in de cupjes geprikt worden om ze daarna met elastisch garen aan elkaar te rijgen.
De bezoekers van ZaaiGoed die elke week op de Zintuigentuin komen werden goed geholpen door Liesbeth en Carla. Er werd veel gelachen wat zeer ontspannend werkte tijdens sommige moeilijke momenten in het begin. Het woord doorzetter hoorde bij elke deelnemer en dat heeft toch gezorgd voor de prachtige resultaten!!
Gezien de uitlatingen van de mensen heb ik begrepen dat ze het een zeer geslaagde workshop vonden en het voor herhaling vatbaar is. Alle armbanden werden bij elkaar gelegd en Liesbeth maakte een foto van de vele kleurrijke werken. Eén heer (Martien uit de winkel van ZWN) heeft zonder hulp zijn armband gecreëerd en als waardering zeg ik CHAPEAU!!!
Allen heel hartelijk dank voor jullie enthousiasme en de gezellige vrolijke ochtend bij Stichting ZaaiGoed!”

Sjoeke Akse,
tuinder op volkstuinvereniging Zonder Werken Niets