ZaaiGoed corona-maatregelen

We doen er alles aan om op gepaste wijze nauw contact te onderhouden met onze ouderen en ze te laten meebeleven wat de lente en onze Zintuigentuin aan moois te bieden heeft. Dit doen we op de volgende wijze:

• In overleg en met toestemming van de mantelzorger / familie gaan op de woensdagen de ZaaiGoed medewerkers op huisbezoek bij een deelnemer – 1 op 1 – om buiten samen een wandeling en praatje te maken en/of om materialen te bezorgen voor een creatieve activiteit binnenshuis.
  • Via de WhatsApp Tuinclub groepsapp delen we dagelijks wel en wee, inspiraties voor activiteiten en kunnen de deelnemers hulpvragen aan ons doorgeven.
  • Op Instagram plaatsen we wekelijks beelden van het ontluiken van de Zintuigentuinen en de bezigheden van het ZaaiGoed-team aldaar om iedereen het te laten meebeleven.
  • Op YouTube plaatsen we regelmatig korte filmpjes (vlogs) van de tuin en met tips, instructies en voorbeelden voor het thuis zelf doen van creatieve activiteiten.
  • De ZaaiGoed-cursussen 2020 zijn ingepland, zie jaaragenda op onze website. Ze starten onder voorbehoud in mei en staan voor krasse ouderen en oudere jongeren ‘gewoon’open voor inschrijving.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief en raadpleeg regelmatig de ZaaiGoed website en/of het laatste nieuws op Facebook. Blijf in contact en gezond!

Tuinclub

Op de ZaaiGoed Zintuigentuin in Haarlem-Noord komt het hele jaar door, op maandag en woensdag van 10 tot 15.30 uur de Tuinclub bijeen voor een dementievriendelijk dagbestedingsprogramma met ouderen die wat kwakkelen (lichamelijk of met haperend brein). Ook ouderen die behoefte hebben aan wat meer aanspraak en gezelligheid zijn hierbij van harte welkom. Onze zintuigentuin is goed bereikbaar (zie bezoekadres). Ieder doet, op de tuin en in het comfortabele tuinhuis, wat die wil en kan. Samen genieten we van wat de dag, plek en het samenzijn ons biedt. We kweken en oogsten fruit, groenten, kruiden en bloemen, maken er thee, jam, soep en salade van en laten het ons allemaal heerlijk smaken; we knutselen, doen spelletjes, vertellen verhalen en zingen liedjes; maken wandelingetjes over het volkstuincomplex en luieren wat in onze paradijselijke tuin en genieten van het schoons en de rust. Op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en via onze nieuwsbrief tonen we wat er zoal aan moois en leuks plaatsvindt.