Tijdelijke extra corona-maatregelen tuinclub

Om de 1.5 meter afstand te kunnen waarborgen huren wij tijdelijk de kantine van ‘Zonder werken niets’ Hier gelden de volgende regels:

• Bij binnenkomst worden de handen ontsmet.
  • Niet meer dan 2 personen in beweging.
  • Niet meer dan 2 personen in de keuken
  • Buiten de lunch met niet meer dan 4 personen aan 1 tafel.
  • Buiten wandelen doen wij graag, en het kan en mag, maar met niet meer dan een groep van 4 personen

Tuinclub

Op de ZaaiGoed Zintuigentuin in Haarlem-Noord komt het hele jaar door, op maandag en woensdag van 09:30 tot 15:30 uur de Tuinclub bijeen voor een dementievriendelijk dagbestedingsprogramma met ouderen die wat kwakkelen (lichamelijk of met haperend brein). Ook ouderen die behoefte hebben aan wat meer aanspraak en gezelligheid zijn hierbij van harte welkom. Onze zintuigentuin is goed bereikbaar (zie bezoekadres). Ieder doet, op de tuin en in het comfortabele tuinhuis, wat die wil en kan. Samen genieten we van wat de dag, plek en het samenzijn ons biedt. We kweken en oogsten fruit, groenten, kruiden en bloemen, maken er thee, jam, soep en salade van en laten het ons allemaal heerlijk smaken; we knutselen, doen spelletjes, vertellen verhalen en zingen liedjes; maken wandelingetjes over het volkstuincomplex en luieren wat in onze paradijselijke tuin en genieten van het schoons en de rust. Op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en via onze nieuwsbrief tonen we wat er zoal aan moois en leuks plaatsvindt.

ZaaiGoed corona-maatregelen

We doen er alles aan om op gepaste wijze nauw contact te onderhouden met onze ouderen en ze te laten meebeleven wat onze Zintuigentuin aan moois te bieden heeft. Dit doen we op de volgende wijze:

• Groeps-WhatsApp, hierop delen onze thuiszittende deelnemers van de dagbesteding (door ons de Tuinclub genoemd), hun mantelzorgers / familieleden en ons team wel en wee en allerhande raadsels, foto’s en filmpjes met elkaar. De groepsapp wordt intensief gebruikt.
  • Op Instagram en Facebook plaatsen we wekelijks beelden en berichten van de Zintuigentuinen en de bezigheden van het ZaaiGoed-team aldaar om iedereen het te laten meebeleven.
  • Op YouTube plaatsen we regelmatig korte filmpjes (vlogs) van de tuin en met tips, instructies en voorbeelden voor het thuis zelf doen van creatieve activiteiten.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief en raadpleeg regelmatig de ZaaiGoed website en/of het laatste nieuws op Facebook. Blijf in contact en gezond!